Pages

Alim Tapi Nampak Telur


Pada suatu hari,ayam telah menghiaskan dirinya dengan menyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya. Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediaman kambing. Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu. Ayam : Kambing, pekabo?
Kambing : Baik. Wah,ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke mana hensem-hensem ni.
Ayam : Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.
Kambing : Tapi kan ayam, macam mana pun ko berhias, ko jalan tetap kaki ayam, kan?
Ayam : Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya.....
Kambing : Apsal pulak?
Ayam : Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi TELUR nampak...

Punggung Ayam



Suatu hari Mohd Lukman pergi ke sebuah restoran western food. Sampainya di sana dia meminta pelayan mendapatkanya seekor panggang. Oleh kerana dia datang lewat jadi cuma tinggal seekor ayam sahaja..itu pun sudah diorder oleh seorang lelaki yang sangat gagah dan perkasa. Badanya sebesar Kuman KU2+Malek Noor.


Oleh kerana terlalu lapar, Mohd Lukman merampas ayam panggang yang yang dibawa oleh seorang pelayan lain untuk dihantar kepada mamat yang berbadan sasa itu. Lalu dilahapnya dengan penuh nafsu..semua pelayan hanya memerhatikanya, dan tidak berani menegur.


Mamat yang gagah perkasa tadi bingkas bangun dan menuju ke arah Mohd Lukman. " Kuang ajar...abis hancur ayam panggang aku" katanya...Mohd Lukman hanya memerhati. "Apa ko pandang-pandang, aku akan lakukan perkara yang sama sebagaimana ko lakukan kepada ayam panggang aku tu" sambung mamat berbadan sasa itu lagi.


Sambil tersenyum manja...Mohd Lukman mengambil wang RM50 dan meletakkan di celah-celah kepak ayam panggang tersebut dan kemudian dia menjilat "tokeng" (punggung) ayam tersebut..sambil berkata pada mamat berbadan sasa tu "lakukanlah sekarang"...

Nenek Dara


Di sebuah kampung yg bernama Kg.Taik Unta terdapatlah seorang nenek yg sangat kaya raya.
Hartanya melimpah ruah hingga ke ladang gandum kalu tuan puan nk tau ye..
Namun meskipun begitu nenek tersebut janda dan mempunyai ramai ank yg boleh dijadikan satu team bola sepak.
Disebabkan dia berasa kesunyian dan dahagakan kasih sayang dia telah memasang niat utk berkahwin lagi meskipun umurnya telah senja.
Di keeseokan arinya nenek tersebut telah membuat satu flyers dan diedarkan kpd semua penduduk kampung tersebut..
Nenek tersebut telah menyatakan bahwa calon suaminya mestilah lelaki yg berumur dlm lingkungan 20an dan hebat di ranjang..
Dia juga menyatakan bahwa calon suaminya akn mewarisi semua hartanya yg melimpah ruah itu..
Selepas itu ramailah pemuda yg berkunjung ke rumah nenek itu utk mencuba nasib..
Akhirnya seorang pemuda telah dipilih utk menjadi suami kpd nenek itu..

       Pada malam pertama pemuda itu memikirkan nasibnya yg malang kerana dia tidak merasa kenikmatan dara seorang pompuan..Pada malam itu berlansunglah pertarungan di antara kedua2 pasangan baru tersebut..Namun lain yg dialami oleh pemuda tersebut kerana xxxxxx nenek tersebut sangatlah ketat..Dia berkata "xde dara pun xpe la janji xxxxxx dia ketat lagi"...Oleh kerana dia ingin mengetahui apakah petua yg diamalkan oleh nenek tersebut..Selepas selesai pertarungan mereka pemuda tersebut telah bertanya kpd nenek tersebut..
Pemuda: Sayang apakah petua yg sayang amalkan?
Nenek: Petua apa pulak abang?
Pemuda: Petua yg membuat xxxxxx sayang masih ketat lagi walaupun sayang dah berumur?
Nenek: Oh yg 2 rupanya..Semalam sayang xingat bukak underwear la abang..Maklumlah dah tua kan..
Pemuda: Laaaaaaaaaaa !!!!!!!!!


Datang Bulan


Ali dan teman-teman sekelasnya di tadika
di tugaskan gurunya mencari sesuatu peristiwa
 yang menarik untuk di ceritakan dan digambarkan keesokan
harinya di sekolah. Keesokan harinya tiba giliran Ali untuk
menggambarkan hal menarik yang ditemuinya. Dia pun
menggambarkan sebuah lingkaran yang di namainya
"Datang Bulan". Guru nya pelik dan menanyakan apa alasan
 Ali menganggap datang bulan adalah sesuatu yang menarik??..
Ali pun dengan selamba menjawab...
"Saya sendiri bingung apa yang menarik tentang datang bulan..
Tapi yang jelas setelah kakak sulung saya menyatakan dia
terlambat datang bulan selama tiga bulan, ayah saya tiba-tiba
sakit jantung, ibu pula menangis tak berhenti dan anak muda
 yang sewa di sebelah rumah bunuh diri".......


Pak Cik Expired


Seorang Pak cik telah berjalan-jalan di sebuah pekan, lalu terjumpa seorang anak dara yang cun. Pakcik tu pun menegur anak dara tu, "Hai, sorang je?". Anak dara tu pun menjawab "tak lah, saya bertiga ni". Pakcik tu pun heran, "mana 2 orang lagi?" "Ni lagi 2", sambil menunjukkan buah dadanya......

Pakcik tu pun pengsan dan mati dalam perjalanan ke hospital

p/s: maaf kalau kurang sopan he..
from: Im